MMA Forum - UFC Forums - UFC Results - MMA Videos - View Single Post - Alexander Gustafsson UFC 120

View Single Post

Old 10-27-2010, 03:51 AM   #2 (permalink)
dudeabides
Gabba Gabba Hey

dudeabides's Avatar

dudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchabledudeabides Is Untouchable
http://www.themauler.com/index.php/2.../26/tvattar-3/

Quote:
Godmorgon på er!

Vaknade redan kl 7 för att tvätta massa träningskläder. Ska strax käka frulle.

Igår så körde jag 2 pass el ett långt, började med boxningen som startade kl 18.00 och det innehöll massa teknik och par övningar. 1 timmes paus sen hoppade jag på Bjj’n som startade 20.30. Känns riktigt bra att få komma i gång igen, har haft en veckas vila, nu e det bra =)

Vi kör en liten match analys: Jag var beredd på att gå till domslut med Cyrill visste att han var en bra striker, hyfsad på marken och svår att slå ut. När matchen startade så kände jag direkt att mina slag el kombos träffade samt att han inte var med på mitt tempo. Gameplanen var att ta ner han och vara på top och slå men under matchen så kände jag att det här går ju bra jag fortsätter boxas med han =) Andra ronden tog jag ner han, hamnade på top han hade en stark underhook men lyckades sprawla honom, etablerade mount och drog ut honom på en RNC efter tredje försöket, tror inte den satt heller men han ville inte vara med i matchen längre =) Gjorde lite små misstag som jag kommer räta till nästa match.

Svar på frågor: Jag kommer att åka över till Alliance inför mina matcher och även off season.

Det kommer bli lättare med spons nu men det ultimata hade varit om jag får slåss på maincardet.

Hoppas på att jag får skriva nytt kontrakt redan efter denna match men har inte hört något än.

Ska försöka tävla i SW/BJJ och även boxning om möjligheten finns.

Ang min ekonomi så har den blivit stabilare efter denna match, kommer inte att jobba i dörren igen. Träning på heltid!

Skulle vilja möta dom flesta i min division men Tito Ortiz hade varit ett bra namn ;-)

Har inte hört något om att få möta lil Nog men om jag skulle få möjlighet så vore det en ära =)
("Let's do a quick fight analysis: I was ready to go the distance with Cyrille, I knew that he was a good striker, decent on the ground and hard to knock out. When the fight started I right away felt that my punches and combos were hitting him and that he couldn't keep up with my pace. The game plan was to take him down and be on top striking, but during the fight I felt that it was going so well, so I kept boxing with him. In the second round I took him down, got on top, he had a strong under hook but I managed to sprawl, established mount and took him out with a rear naked choke on the third attempt, I don't think it was sunk in either but he didn't want to be in the fight any more. I did some small mistakes that I will fix for my next fight.

Answers to questions: I will be traveling to Alliance MMA before my fights and also during off season. I hope to write a new [UFC] contract soon, but I haven't heard anything yet. My financial situation is better after this fight, I won't be working the doors at clubs anymore, just training full time! I would like to face most fighters in my division but Tito Ortiz would be a good name I haven't heard anything about Lil Nog but if I got the opportunity it would be an honor!")

Nobody F's with the Jesus
(Sig by Killz cause of boatoar)
FFL: Silva, Silva, Nogueira, Nogueira & Franklin
dudeabides is offline   Reply With Quote