MMA Forum - UFC Forums - UFC Results - MMA Videos

MMA Forum - UFC Forums - UFC Results - MMA Videos (http://www.mmaforum.com/)
-   General MMA Discussion (http://www.mmaforum.com/general-mma-discussion/)
-   -   Mousasi vs Hendo (http://www.mmaforum.com/general-mma-discussion/65454-mousasi-vs-hendo.html)

alizio 11-10-2009 11:29 AM

Mousasi vs Hendo
 
i wanna see it!! Mousasi is obv amazing but yet to face a top 10 LHW and even tho Dan isnt that anymore he is still a fierce competitor and it would be a major notch for Gerard to beat him. It's a shame at strikeforce there arent many LHWs that would really give him a big boost in rankings imo. All i took from the Sokky fight was this kid is aways from being a top LHW imo, a couple years, the potential is there but i really want to see him fair against the upper echelon LHWs, i dont think he should be top 10 right now even tho skill wise he may be.

I personally think he is better suited at MW.

TERMINATOR 11-10-2009 12:26 PM

FOr some reason I cant find it in my head ever to bet against hendo. The guys a beast imo. Personally I believe Hendo is for sure top 5 in the world no doubt about it.

Hendo via ko round 2

K R Y 11-10-2009 01:03 PM

Personally I want him at 185 in Strikeforce so he can demolish Shields asap. That fight will be brutal.

I'd still pick him against Mousasi as I just can't see him getting KO'd/TKO'd by him and think he'll be able to land the big shot or GnP him out.

attention 11-10-2009 01:16 PM

Damn! what a dilemma :eek:

I could see Mousasi getting some great strikes in from outside... but at the same time, I can see Hendo getting the takedown over and over again... ugh!

Great matchup should it ever happen! :praise02:

T.Bone 11-10-2009 01:29 PM

I'd love to see it, Hendo's always fought better at 205.

However, I don't see Dan landing anything big and he's not gonna beat Mousasi on the ground, so I gotta go with Gegard.

I think Hendo'll be Mousasi's first title defense if/when he comes to SF.

kay_o_ken 11-10-2009 02:14 PM

thats definitely a match i'd like to see, id take hendo

Davisty69 11-10-2009 02:17 PM

I really coldn't tell you who will win. I will be rooting for Mousasi because Hendo doesn't do it for me for some reason.

I do know that this fight is going to demonstrate whether or not Mousasi is Elite, or simply really good.

khoveraki 11-10-2009 02:20 PM

Quote:

Originally Posted by Davisty69 (Post 1039992)
I really coldn't tell you who will win. I will be rooting for Mousasi because Hendo doesn't do it for me for some reason.

I do know that this fight is going to demonstrate whether or not Mousasi is Elite, or simply really good.

Good point, there's a slight chance he'll be like Vitor. Young gun getting beat by an old vet, then later comes back in full force.


IMO Hendo has nothing to offer Mousasi, and Mousasi takes it in a variety of ways.

Samborules 11-10-2009 02:37 PM

Gegard has strong subs, he works with the Red Devil fight team (Fedor). He is also taller and has a better reach than Hendo and much younger. But Hendo is craftier, has the wrestling background and experience. I still say Gegard wins...similar to how A. Silva beat Hendo, he is just a superior submission guy (watch the Kang fight)

:thumb02:

jdun11 11-10-2009 06:49 PM

Mousasi would beat Hendserson rather easily IMO. His striking is world class and is very dangerous on his back. Dan wouldnt be able to lay on Mousasi all fight. He would get picked apart on the feet and either get submitted or lose a decision.


All times are GMT -4. The time now is 10:55 PM.

Powered by vBulletin Version 3.6.8 , Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2