Shogun vs Machida on spike, right now! - MMA Forum - UFC Forums - UFC Results - MMA Videos
UFC The Ultimate Fighting Championship (UFC) is a U.S.-based mixed martial arts organization, recognized as the largest MMA promotion in the world. The UFC is headquartered in Las Vegas, Nevada and is owned and operated by Zuffa, LLC. This promotion is responsible for solidifying the sport's postion in the history-books. UFC is currently undergoing a remarkable surge in popularity, along with greater mainstream media coverage. UFC programming can now be seen on FOX, FX, and FUEL TV in the United States, as well as in 35 other countries worldwide.

Reply

Old 12-12-2009, 07:22 PM   #1 (permalink)
ROCKET FISTS
 
khoveraki's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 5,744
khoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renown
Shogun vs Machida on spike, right now!

Right now on Spike, one round in to Machida vs Shogun. If you haven't seen the fight, tune in now!
khoveraki is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement
 

Old 12-12-2009, 07:29 PM   #2 (permalink)
Bantamweight
 
6toes's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Location: Maryland
Posts: 967
6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now
Yeah I had the 107 countdown recording playing, turned that off and low and behold the Machida-Shogun fight. Haven't had a chance to rewatch yet so gonna record it for later. Missed the first couple minutes of the first round. Kind of noticed the supposed Rogan Shogun-bias when Machida lands a rather hard punch to Shogun's face and Mike is like "Wow!" and Joe goes "Yeah that was a nice kick by Shogun..." Still gonna rewatch the full fight before I make any decisions. Gave the fight to Shogun after my first viewing.
6toes is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 08:07 PM   #3 (permalink)
SSD
Flyweight
 
SSD's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 241
SSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enoughSSD will become famous soon enough
Quote:
Originally Posted by 6toes View Post
Yeah I had the 107 countdown recording playing, turned that off and low and behold the Machida-Shogun fight. Haven't had a chance to rewatch yet so gonna record it for later. Missed the first couple minutes of the first round. Kind of noticed the supposed Rogan Shogun-bias when Machida lands a rather hard punch to Shogun's face and Mike is like "Wow!" and Joe goes "Yeah that was a nice kick by Shogun..." Still gonna rewatch the full fight before I make any decisions. Gave the fight to Shogun after my first viewing.
Yeah, I gave it to Shogun the first time. Then, after re-watching, I said Machida. And after, a third time, I gave it back to Shogun. Now, I ain't sure anymore--actually I don't care anymore. We need a rematch to solve the questions.
SSD is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 08:17 PM   #4 (permalink)
ROCKET FISTS
 
khoveraki's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 5,744
khoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renownkhoveraki Is World Renown
Quote:
Originally Posted by SSD View Post
Yeah, I gave it to Shogun the first time. Then, after re-watching, I said Machida. And after, a third time, I gave it back to Shogun. Now, I ain't sure anymore--actually I don't care anymore. We need a rematch to solve the questions.
IMO it's nowhere near as close as people make it out to be. Machida inflicted minimal damage, Shogun landed nearly two times the strikes (fightmetric confirmed), and he controlled the octagon.
khoveraki is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 08:23 PM   #5 (permalink)
Bantamweight
 
6toes's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Location: Maryland
Posts: 967
6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now6toes is on another level now
Quote:
Originally Posted by khoveraki View Post
IMO it's nowhere near as close as people make it out to be. Machida inflicted minimal damage, Shogun landed nearly two times the strikes (fightmetric confirmed), and he controlled the octagon.
I would have to agree from what I've seen but I still haven't had a chance to rewatch the fight in high quality so I'll reserve judgement for now. Lol god I hope this doesn't bring the Machida or Shogun debate back up
6toes is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 08:24 PM   #6 (permalink)
The Forum Drunk
 
xeberus's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 9,451
xeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Materialxeberus Is Future HOF Material
Quote:
Originally Posted by khoveraki View Post
IMO it's nowhere near as close as people make it out to be. Machida inflicted minimal damage, Shogun landed nearly two times the strikes (fightmetric confirmed), and he controlled the octagon.
I have to agree. The first time through it looks like machida is landing all these counters, which he doesn't. I remember arguing that shogun did more damage, had octagon control and the aggression was split, but machida made it up by the sheer number of strikes he landed and his successful counters. But after rewatching, machida's counter strikes were minimal and not very successful as they were almost entirely blocked, dodged or just plain missed and shogun out struck him 2 to 1.
__________________


If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. ~ Thomas Jefferson


Sig by D.P.



xeberus is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 08:35 PM   #7 (permalink)
Mjr
Bantamweight
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 542
Mjr is on another level nowMjr is on another level nowMjr is on another level nowMjr is on another level nowMjr is on another level nowMjr is on another level nowMjr is on another level nowMjr is on another level nowMjr is on another level nowMjr is on another level nowMjr is on another level now
Quote:
Originally Posted by khoveraki View Post
IMO it's nowhere near as close as people make it out to be. Machida inflicted minimal damage, Shogun landed nearly two times the strikes (fightmetric confirmed), and he controlled the octagon.
Yeah, exactly

the only people that think Machida won that fight, are the people that thought Machida couldn't be beaten ever, In their minds he had already beaten the entire division. So they tried to save face by clinging to a shonky decision. One of the worst decisions in MMA ever. It left a hangover in its wake, I think we are still seeing some of that in lackluster PPV numbers.
Mjr is offline   Reply With Quote
Reply



Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are On

VerticalSports
Baseball Forum Golf Forum Boxing Forum Snowmobile Forum
Basketball Forum Soccer Forum MMA Forum PWC Forum
Football Forum Cricket Forum Wrestling Forum ATV Forum
Hockey Forum Volleyball Forum Paintball Forum Snowboarding Forum
Tennis Forum Rugby Forums Lacrosse Forum Skiing Forums
Copyright (C) Verticalscope Inc SEO by vBSEO 3.3.2
Powered by vBulletin Copyright © 2000-2009 Jelsoft Enterprises Limited.
vBCredits v1.4 Copyright ©2007, PixelFX Studios